Paparazzi

אם הישראלים נחשבים לעם הספר, האיטלקים יכולים להחשב לעם המאגאזינים. בכל פינת רחוב מוצאים דוכן עיתונים או חנות עיתונים. Edicola.

באיטליה יוצאים מידי יום מעל לשלושים (!!!!) יומונים. בין המפורסמים CORRIERE DELLA SERA, LA REPPUBLICA, IL GIORNALE E IL GIORNO. לכל חבל ארץ יש לפחות עיתון יומי אחד חוץ מהמקומונים שנוספים לעיתונים הגדולים. יש כששה עיתוני כלכלה וכמובן, הדובדבן שבקצפת, העיתונים הורודים שהם עיתוני הספורט. היומונים מייצגים גם דעות פוליטיות שונות. בעוד ש הUNITA' la reppublica נמצאים בצד השמאלי של המפה לעומת il giornale i libero שמייצגים את החלק הימני של המפה. צחוק הגורל הוא שכל הצד הימני של המפה הפוליטית באיטליה אוהד ישראל, לכן נמצא תמיד כתבות שמעלות את הגאווה הלאומית כשקוראים אותן.
בדפי ההיסטוריה האיטלקית נחקקו מספר שמות של עיתונאים בקנה מידה בינלאומי כמו אנזו ביאג׳י או אוריאנה פאלאצ׳י ,שבשנותיה האחרונות הפכה לאוהדת ישראל מושבעת וכתבה כמה ספרים בגנות האיסלאם. כמו אוריאנה יש עוד כמה עיתונאים אוהבי ישראל. חלק מהם הקים אגודה בה הם מנסים לשמור על פרסום הוגן בכל הנוגע לישראל.

המאגאזינים השבועיים והירחונים מחולקים לעשרות תחומי התענינות: אפנה, עיצוב, ריהוט, בישול, גינון, מכוניות, מטוסים, אופנועים, רפואה, תיירות ועוד ועוד ועוד. כל מאגאזין המכבד את עצמו מחזיק גם מהדורה איטלקית כמו VOGUE, VANITY FAIR, ELLE או COSMOPOLITAN.

ההוצאות לאור הראשיות מוחזקות בידי כמה מהמשפחות החזקות באיטליה. אחת מהן היא משפחת ברלוסקוני שחלק גדול מההון שלה מושקע בחברת MONDADORI המוציאה לאור עיתונים ספרים ועוד מוצרי מדיה. את החברה מנהלת מרינה ברלוסקוני, ביתו הבכורה של ראש הממשלה לשעבר.

גם באיטליה תפשו תאוצה החינמונים. הם מחולקים בבקרים בתחנות הרכבת ובפתחי הבארים, שם הם מונחים במעמדים מיוחדים. החינמונים, כמו מהדורות האינטרנט, לוקחים היום את מקום העיתון המסורתי. אמרתי כבר שהאיטלקי המצוי מאד מקובע? אז טוב, גם את העיתון שלו הוא אוהב מתקמט ו״משאיר שחור על אצבעות הידים״…. 12% קוראים את המהדורה המקוונת, 35% מעדיפים את העיתון המסורתי ו29% קוראים את שניהם.

בשנות השבעים האיטלקים היו המלכים של עיתוני הסינרומן, עיתון שסיפר סיפור אהבה בלתי אפשרי עם הפי אנד בלתי נמנע. הסינרומן תורגם לשפות אחרות וגם בישראל קראו אותו בשקיקה ילדות מאוהבות. פביו טסטי ואורנלה מוטי היו בין השחקנים הפופולרים ביותר.

לאחרונה גילו חוקרים מאוניברסיטת מישיגן שנשים שנהנות מרכילות יומיומית עם חברותיהן מאושרות, בריאות ורגועות יותר מאשר נשים שלא מנהלות מערכות יחסים חברתיים המבוססים על שיחות . הסיבה לכך היא עלייה ברמת הפרוגסטרון – הורמון שאחראי להורדת חרדה ומתחים והוא אף מדכא חרדות ומונע סרטן. כנראה שהאיטלקים הבינו זאת מזמן אחרת אני לא יכולה להסביר את התאווה הגדולה שלהם לעיתוני הרכילות .כן ….. הגענו לגולת הכותרת. העיתונים שנמצאים בחדר ההמתנה לרופא, במיספרות ובמכוני היופי…… עיתונים שכולנו אוהבים להציץ לתוכם ושהידוענים אוהבים להיות מצולמים בתוכם או כמו שאמר אוסקר ווילד ״הדבר היחיד הגרוע מזה שידברו עליך, הוא שלא ידברו עליך.״ הפפרצי, העיתונאים הבלתי נלאים, שרצים אחרי כל בדל ידיעה על רקדנית בתוכנית טלויזיה דרגה ג׳ שנראתה עם איזה שדרן מזדקן שאבד עליו הקלח. אבל כשנופלת בידם ידיעה עסיסית , אוהו,אז החגיגה מתחילה. הם יעשו קציצות גם מברלוסקוני שמחזיק בידיו נתח גדול מעיתוני הרכילות. עובדה, אנחנו יודעים על כל מעלליו עם כל היפיפיות הצעירות.
מטבע הדברים, עיתוני הרכילות התמקדו במשך השנים בדמויות שעניינו את הקהל. בשנות הששים שבעים היו אלה ליז טיילור וכוכבי פסטיבל סאן רמו. שנות השמונים היו שנותיה של ליידי דיאנה הפוטוגנית ובני משפחות מלוכה אחרים כמו קרולין ממונקו ובמיוחד אחותה סטפני שסיפקה את העבודה לעיתונאים הנלהבים לעתים תכופות. שנות התשעים היו של שחקני הכדורגל שזווגו לכל נערות הזוהר למינהן או אז הגיע תורן של תוכניות הריאליטי והגיבורים החדשים היו כל פליטי התוכניות. כמובן שגם היום, אם יש באמתכתם סיפורים מרעננים על פוליטיקאים, דוגמניות, זמרים או אפילו האפיפיור, הם יפרסמו את הידיעה. הם אינם בוחלים בדבר.
קייט,אישתו של ויליאם, מספקת את הסחורה אך אחותה פיפה היא יותר ״כוס התה״ של הרכלנים האיטלקים. מבין הישראלים שמופיעים לעתים בעיתונים הללו אפשר למנות את בר רפאלי, מורן אטיאס שהנחתה תוכנית טלויזיה ויונתן קשאניאן, זוכה האח הגדול האיטלקי במהדורתו החמישית.
אחת השערוריות הגדולות לאחרונה היתה כשבעל סוכנות ידיעות קטנה בשם פבריציו קורונה, אסף תמונות מאד מביכות של ידוענים שונים וסחט אותם בתמורה לאי פירסום התמונות. השערורייה התפוצצה ובין הקורבנות היו שחקני כדורגל ואפילו לאפו אלקן, אחד מבעלי פיאט. קורונה בילה בכלא מספר חודשים והצליח גם את הפרשייה הזו לסובב לטובתו. הוא הפך לידוען מפורסם בזכות עצמו ומתרועע עם אחת מנערות הזוהר היותר מצליחות.
תמונה מוצלחת יכולה להימכר בעשרות אלפי אירו למערכות העיתונים הללו והם רק מחכים. הרבה פעמים ניתן להבחין שהתמונות מבוימות, במיוחד כשמדובר בידוען שנדחק הצידה ולא מופיע בתוכניות הטלוויזיה או בקולנוע. צדק מיודעינו ווילד….

20120326-015901.jpg

20120326-015910.jpg

20120326-015918.jpg

20120326-015925.jpg

20120326-015933.jpg

20120326-015941.jpg

20120326-022954.jpg

אודות Israelit be Italia

השנה החלטנו לחזור לישראל. חייתי באיטליה 27 שנים מלאי חוויות ולכן החלטתי לפתוח את הבלוג שלי, כדי לשמר את הזכרונות. החלטתי לכתוב אסוציאטיבית. ברור שלא אוכל לזכור כרונולוגית דברים אותם אני רוצה לספר. גם העובדה שהחלטנו לחזור ארצה נותת לי נקודת מבט חדשה על הכל. דברים שפעם אהבתי או לא אהבתי נראים אחרת בפרספקטיבה של ״ עוד מעט נגמר״.
פוסט זה פורסם בקטגוריה אופנה, איטליה, מילאנו, ספורט, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על Paparazzi

  1. Yigal הגיב:

    מרתק!!

  2. orly הגיב:

    וואי גיליתי דברים חדשים שלא ידעתי קודם!ואני גרה כאן…
    בהצלחה בבלוג המתוק והעסיסי ובהצלחה בהמשך הדרך!

  3. יעלה הגיב:

    ממש נכון !!!!!

  4. Ziva הגיב:

    ענתי יש לך את כל מה שעיתונאית מן השורה כל הכבוד אהבתי אהבתי את כל האינפורמציה על העיתונו האיטלקית .מחכה לקבל עוד בלוקים כאלה בהמשך נשיקות אוהבת אותך זיולה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s